Pop-up store “To-kiss-or-not-to-kiss”

Nieuwe souvenirs voor een multicultureel land

Nederland heeft een aantal bekende souvenirs die eigenlijk geen afspiegeling meer zijn van de realiteit. De Haagse Hogeschool wil achterhalen of en hoe het mogelijk is om ‘cultureel reflectieve souvenirs’ te maken en samen met bezoekers het thema ‘pop-up store’ verder te ontwikkelen. 

Reflecterend ontwerpen

Het project streeft ernaar om de souvenirs opnieuw te ontwerpen vanuit een multicultureel perspectief. Het gaat daarbij om twee oer-Hollandse iconen: het ‘Kussend Paartje’ en de stroopwafel. Alle designs zijn ontstaan in een reflecterend ontwerpproces samen met internationale studenten in Nederland. Dat geldt ook voor de ‘To-kiss-or-not-to-kiss’ pop-up-winkel, waarin de ontwerpen te zien zullen zijn.

Foto’s: Jokaland Inspirations

Platform voor co-creatie

Tijdens de expositie kunnen bezoekers meedenken over de verschillende variaties van de nieuwe souvenirs. Ook de pop-up winkel zelf wordt onderzocht als een platform voor co-creatie.Tevens biedt het inzicht in hoe de effecten van tijdelijke ruimtes gebruikt kunnen worden om co-creatie binnen het ontwerpproces te versterken.

Network Applied Design Research

Innovation Networks

Projectpartners

Financiers

Dit onderzoek heeft geen financiers.

Contact

Ontdek meer over dit én ander designonderzoek; bezoek de Dutch Design Week en koop hier tickets!